سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس جویای حکمت است، باید خاندان مرا دوست بدارد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :7
کل بازدید :40243
تعداد کل یاداشته ها : 36
103/2/14
12:46 ص

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تا پیش از این مشترکین ایرانسل تنها از طریق پیام کوتاه قادر به انتقال اعتبار خود به دیگر مشترکین بودند، اما از این پس می‌توانند علاوه بر استفاده از پیام کوتاه، برای انتقال اعتبار مورد نظر خود از کد دستوری نیز استفاده نمایند. براساس این گزارش، برای انتقال اعتبار به دیگر مشترکین ایرانسل از طریق کد دستوری سرویس خط به خط کافی است مشترکین کد #رمز سرویس خط به خط*مبلغ بر حسب ریال*شماره مقصد*142* را از چپ به راست و از طریق خط ایرانسل خود شماره‌گیری نمایند.

مشترکین برای استفاده از این سرویس می‌بایست ابتدا به طور رایگان ثبت نام نمایند.

 برای ثبت نام کافیست یک پیام کوتاه که در آن تنها عدد 12 نوشته شده، به شماره ویژه 111? ارسال شود. رمز ورود پس از ارسال این پیام کوتاه به طور خودکار از سوی ایرانسل برای هر مشترک تعیین شده و از طریق پیام کوتاه برای وی ارسال می‌شود. از آن پس مشترکین تنها با وارد کردن این شماره رمز می‌توانند از سرویس خط به خط استفاده نمایند.

 درصورتیکه دریافت کننده اعتبار، مشترک سیم کارت اعتباری باشد، مبلغ ارسال شده به شارژ سیم کارت وی اضافه می‌شود و درصورتیکه دریافت کننده اعـتبار، سیم کارت دائمی داشته باشد، تا میزان اعتبار ارسال شده از صورتحساب او تسویه می‌شود. به عبارت دیگر، مشترکین سیم کارت‌های اعتباری ایرانسل با یک پیام کوتاه می‌توانند سیم کارت اعتباری فرد دیگری را شارژ و یا صورتحساب سیم کارت دائمی فرد دیگری را پرداخت کنند.

 پس از ارسال اعتبار، یک پیام کوتاه به گیرنده و یک پیام به فرستنده ارسال می‌شود که در آن تاریخ و ساعت تراکنش، شماره گیرنده و فرستنده و مقدار اعتبار اعلام می‌شود.

 شایان ذکر است که مشترکین جهت حصول اطمینان از فراموش نکردن رمز خود، می‌توانند پس از دریافت، آن را با عدد 5 تا 8 رقمی مورد نظر خویش جایگزین کنند، برای این کار کافیست از چپ به راست عبارت تکرار رمز جدید: رمز جدید: رمز قدیمی:PIN را به شماره 1112 ارسال کنند.


  
  

نمیدونم برنامه اول ما رو دیدید یا نه ؟ اگه دیده باشید ، حتماً یادتون هست که تو اون برنامه یه نگاهی انداختیم به آخرین ویندوز یعنی ویندوز 7 . دیدیم که سرعت جستجوی فایل تو ویندوز 7 نسبت به نسخه های قبلیش تغییر چندانی نکرده و هنوزم که هنوزه ، جستجوی یه فایل کلی طول میکشه . به همین خاطر قول دادیم که در مورد جستجوی فایل تو ویندوز 7 بیشتر صحبت کنیم .
توضیح در مورد اینکه چرا بهبود چشمگیری رو تو این قسمت ندیدیم ، یه خورده مفصله . فعلاً علی الحساب همین قدر بدونید که به نظر میاد ویندوز نخواسته کاری در این مورد بکنه ، نه اینکه نتونه . حالا چرا و به چه دلیل ، بمونه تا بعد . الان قصدمون اینه که نرم افزاری رو بهتون معرفی کنیم که تو بحث جستجو ، جور ویندوز رو بکشه و کندی اونو جبران کنه . یه برنامه خیلی سریع و بدرد بخور و در عین حال سبک و کم حجم و البته مجانی ، به اسم Everything . کافیه سری به سایت www.voidtools.com بزنید و این برنامه رو دانلود کنید . نگرانم نباشید . این برنامه اونقدر کم حجمه که حتی با اینترنت معمولی Dial-Up هم دانلودش بیشتر از یکی دو دقیقه طول نمی کشه . نصب این برنامه ، از دانلودشم راحت تره . کل پروسه نصب و آماده کار شدنش تو یه چشم به هم زدن انجام شده و آماده استفادس . کافیه اسم فایلی رو که دنبالشین تایپ کنین . نتایج جستجو ، همزمان با تایپ اسم فایل نشون داده میشه . در واقع با هر حرفی که تایپ می کنید ، نتایج نمایش داده واسه شما بروز میشه . جالبه ؟ نه ؟
شاید حالا که این برنامه رو دیدید ، پذیرش اون حرفم که گفتم "به نظر میاد ویندوز نخواسته کاری در این مورد بکنه ، نه اینکه نتونه" ، یه مقداری راحت تر باشه . بگذریم . برگردیم به Everything و چند تا نکته .
• Everything فایلهارو از رو اسمشون جستجو می کنه ، نه محتویاتشون .
• حتماً لازم نیست اسم کامل رو تایپ کنید . حتی اگه قسمتی از اسم فایلتون رو هم داشته باشید ، می تونید دنبالش بگردید .
• به صورت پیش فرض ، Everything جستجو رو روی کل هاردتون انجام میده . اگه میخواید تو یه فولدر یا درایو خاص دنبال چیزی بگردید ، کافیه روی اون فولدر یا درایو کلیک راست کنید و گزینه "Search Everything …" رو بزنید .
• Everything قابلیتهای خیلی جالب دیگه ای هم داره . قابلیتهایی مثل استفاده از عبارات با قاعده واسه جستجو ، تبدیل شدن به FTP Server و HTTP Server ، یا خیلی توانایی های دیگه . اگه علاقه مندید از Everything بیشتر از یه موتور جستجوی ساده استفاده کنین ، میتونین یه سر به سایتش بزنین و بیشتر با توانائیهاش آشنا بشید .
• البته Everything به خاطر بعضی از معایبی که داره نمیتوه تمام و کمال ، جایگزین جستجوی ویندوز بشه . مثلاً امکان جستجو بر اساس حجم فایل رو نداره . یا مثلاً با اون نمیشه داخل شبکه به دنبال فایل گشت . اما وقتی بخوایم با استفاده از اسم یه فایل ، دنبالش بگردیم ، خیلی کار راه اندازه .
و اما نکته آخر :
Everything فقط روی پارتیشنهایی کار می کنه که از فایل سیستم NTFS استفاده میکنن . اگه فایل سیستم پارتیشناتون NTFS نیست ، حتماً به NTFS تبدیلش کنین . نه فقط به خاطر Everything ، به خاطر استفاده از Everything ، و کلی مزیتهای دیگه که NTFS نسبت به بقیه فایل سیستما مثل FAT داره .
اینکه چه جوری میشه یه پارتیشن FAT رو به NTFS تبدیل کرد ، کار سخت یا زمان بری نیست . اما واسه اینکه یه وقت اطلاعاتتون رو از دست ندید ، بهتره تو این کار از کسایی که یه ذره بیشتر واردن کمک بگیرید . چون این کار حساسه و اگه بی احتیاطی کنید ، ممکنه تمام فایلهای رو اون پارتیشن رو از دست بدید .


  
  

چیزی که بیشتر مردم به عنوان GPS می شناسن ، در واقع دستگاه گیرنده ی GPS ئه . کار گیرنده ی GPS ، تشخیص محل هر یک از ماهواره ها و تشخیص فاصله ی هر یک از اونها با شماست و استفاده از این اطلاعات برای تعیین موقعیت خودش . این عمل با یه محاسبه ی ساده ی ریاضی انجام میشه .
با دریافت سیگنالها از 4 ماهواره و محاسباتی که گیرنده انجام می ده ، طول و عرض جغرافیایی شما رو بدست میاره و
و اون رو تبدیل به دو عدد 8 رقمی که مختصات شماست میکنه//////////حالا....(اگه شد پلاتو)
اگر شما نقشه ای داشته باشید که تحت GPS باشه ، محل دقیقتون رو روی نقشه خواهید دید .
از این جا به بعد نوبت نرم افزار ه که کار ها و خدمات مورد نیاز شما رو عرضه کنه
مثل : مسیر حرکت ، سرعت حرکت ، جهت حرکت یا جهت خیابون ، حتی : مسیر نزدیکترین پمپ بنزینها ، ایستگاههای قطار و اتوبوس ، فرودگاهها ، بانکها و خیلی چیزای دیگه .
GPS با داشتن مختصات شما می تونه کارای دیگه ای هم انجام بده . مثلاً می تونه زمان طلوع و غروب خورشید رو بگه ، میانگین سرعت شما ، بیشترین سرعت حرکتتون ، مساحت یه منطقه و خلاصه از همه مهمتر ، برگرداندن شما از مسیری که اومدین . شاید جالب باشه ، ولی GPS می تونه زمان باقیمانده برای رسیدن به مقصد رو با توجه به سرعتتون خیلی راحت حساب کنه .
جی پی اس بدون نرم افزار ، علاوه بر مختصات جغرافییایی شما هم کارهایی رو انجام میده ، مثل سرعت دقیق شما و جهت هوایی شما به سمت مقصدتون ، با این اوصاف یک کار جالب رو میشه از تمام تلفنهای GPS دار بدون هیچ ملحقاتی خواست ، مثلا اگر مثل ما مختصات شهر مکه رو با این اعداد :
N 21.25.21.00////شمالی//////E 39.49.34.34 ////////شرقی///////// تعریف کنید ، در هر جایی میتونید جهت دقیق قبله رو پیدا کنید ،
البته کافیه این کار رو توی فضای آزاد انجام بدین و چند قدمی هم از جاتون حرکت کنیدپ
اما امکان دیگری روی گوشیهای موبایل وجود داره به اسم A-Gps یا دستیار Gps.
A-Gps یکی از خدمات شبکه ست که برعکس جی پی اس هیچ ربطی به ماهواره ها نداره و از طریق آنتن های تلفن همراه اطلاعات موقعیت مکانی رو پیدا می کنه .
هر آنتنی موقعیت مکانی خودشو داره و وقتی تلفن همراه در محدوده ی آنتن دهی اون قرار می گیره ، تلفن همراه با استفاده از A-Gps این موقعیت رو روی نقشه نشون می ده و حدود جایی که تلفن همراه قرار داره رو مشخص می کنه . واضحه که دقت این سیستم به مراتب پایین تر از GPS اصلیه ولی ، این سیستم بر عکس جی پی اس در جاهای مسقّف هم کار می کنه و سرعت دستیابی و مکانیابی اون هم بالاتر از سیستم GPS ه .
تمام مطالبی که گفتیم دلیل نمیشه که شما تصمیم به خرید تلفن gps دار بگیرین . آمار نشون داده که تو کشور ما 1 % از افرادی که گوشی های gps دار دارن از این قابلیت استفاده می کنن .
به هر حال استفاده از GPS در حال گسترشه و احتمالاً در آینده کاربردهای بیشتری از اون کشف خواهد شد .کسی چه می دونه ، شاید تا سالهای آینده ، آدرس دادن با این اعداد یه کار معمول بشه
"تایتل روی صفحه *طول و عرض جغرافیایی*"
35°41"59.00"N
51°20"14.00"E


  
  

از قدیم کارهای مختلفی می کردن واسه اینکه گم نشن و مسیرشون رو پیدا کنن . از علامتگذاری تو راهها گرفته تا کشیدن نقشه روی پارچه و پوست ، جهت یابی با قطب نما و حتی مسیر یابی با ستاره ی قطبی.
ولی حالا با کمک این ماهواره ها ، این که کجا هستیم و می خوایم کجا بریم ، خیلی ساده شده . بله . GPS !
سیستم مکان یاب جهانی یه سیستم مسیریابی ماهواره ایه که از 24 ماهواره در حال گردش به دور زمین تشکیل شده . این ماهواره ها در فاصله ی حدود 19000 کیلومتری از سطح زمین و در 6 مدار مختلف قرار دارن ، و در شبانه روز 2 دور به دور زمین می چرخن .
این ماهواره ها برای مصارف نظامی و توسط وزارت دفاع امریکا ساخته شد و در مدار قرار گرفت . ولی بعد از مدتی مورد استفاده ی عمومی قرار گرفت و طبق گفته شرکتهای معتبر و همون طور که توی این دفترچه ی راهنمای تلفن همراه میبینید ، این داده ها ممکن است با سیاست gps ملی وزارت دفاع ایالات متحده و برنامه های هوا نوردی دولت فدرال تغییر کند
مدارات این ماهواره ها طوری تنظیم شدن که در هر زمان و در هر جای زمین ، حداقل 4 ماهواره تو آسمون دید کامل داشته باشن . به این ماهواره ها NAVSTAR می گن
این ماهواره ها ، انرژی خودشونو ، از خورشید تأمین می کنن و باتریهایی هم برای مواقع خورشید گرفتگی و زمانهایی که در سایه ی زمین حرکت می کنن ، دارن . ولی جالبه بدونین انرژی مصرفی هر ماهواره ، کمتر از 50 واته یعنی نصف یک لامپ 100 وات . عمر هر کدوم از این ماهواره ها هم 10 ساله ، که به موقع جایگزینی رو جاشون قرار می دن .
GPS در تمام شرایط و بصورت شبانه روزی ، بدون هیچ هزینه ای برای همه قابل استفاده اس .
امروزه این سامانه ، باعث پیشرفتهای زیادی در مسیریابی و نقشه برداری شده . GPS در زمینه های مختلف ، کاربردهای زیادی داره . مثلاً در کشاورزی ، حمل و نقل ، شناسایی و اکتشاف معادن ، کشتی رانی ، نقشه برداری ، کاهش حوادث و خلاصه خیلی چیزای دیگه که نیازمند مکانیابی باشه .


  
  

Dim X As Long, Y As Long

Private Sub Command1_Click()
  Timer1.Enabled = True
End Sub

Private Sub Command2_Click()
  Timer1.Enabled = False
End Sub


Private Sub Form_Activate()
  Form1.ScaleMode = 3
  Form1.WindowState = 2
   
  X = Form1.ScaleWidth \ 2
  Y = Form1.ScaleHeight \ 2
  Form1.AutoRedraw = True
  Timer1.Enabled = False
  Timer1.Interval = 1000
  Command2.Left = 0
  Command2.Top = 0
  Command2.Width = 50
  Command2.Caption = "STOP"
   
  Command1.Left = 2 * X - 50
  Command1.Top = 0
  Command1.Width = 50
  Command1.Caption = "START"
  Form1.ForeColor = vbBlue
  Form1.FillStyle = 0
  Form1.FillColor = vbYellow
  Form1.DrawWidth = 2
   
  Line1.BorderWidth = 5
  Line1.BorderColor = 25000
  Line2.BorderWidth = 3
  Line2.BorderColor = 16000000
  Line3.BorderWidth = 2
  Line3.BorderColor = 234000

  Form1.Circle (X, Y), 240, vbBlue
  Form1.Circle (X, Y), 220, vbBlue
  For U = 1 To 60
  X1 = X + 240 * Cos(U * 6 * 3.14 / 180)
  Y1 = Y - 240 * Sin(U * 6 * 3.14 / 180)
  X2 = X + 220 * Cos(U * 6 * 3.14 / 180)
  Y2 = Y - 220 * Sin(U * 6 * 3.14 / 180)
  X3 = X + 210 * Cos(U * 6 * 3.14 / 180)
  Y3 = Y - 210 * Sin(U * 6 * 3.14 / 180)
  If U Mod 5 = 0 Then
  Form1.Line (X1, Y1)-(X3, Y3), vbRed
  Else
  Form1.Line (X1, Y1)-(X2, Y2), vbGreen
  End If
  Next
   
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
S = Timer
  S1 = S \ 3600
  S2 = (S Mod 3600) \ 60
  S3 = S Mod 60
   

  If S1 < 4 Then
  Z1 = 90 - S1 * 30 - S2 / 2
  Else
  Z1 = 450 - S1 * 30 - S2 / 2
  End If

  If S2 < 16 Then
  Z2 = 90 - S2 * 6
  Else
  Z2 = 450 - S2 * 6
  End If

  If S3 < 16 Then
  Z3 = 90 - S3 * 6
  Else
  Z3 = 450 - S3 * 6
  End If

  X1 = X + 160 * Cos(Z1 * 3.14 / 180)
  Y1 = Y - 160 * Sin(Z1 * 3.14 / 180)

  X2 = X + 190 * Cos(Z2 * 3.14 / 180)
  Y2 = Y - 190 * Sin(Z2 * 3.14 / 180)

  X3 = X + 210 * Cos(Z3 * 3.14 / 180)
  Y3 = Y - 210 * Sin(Z3 * 3.14 / 180)

  Line1.X1 = X
  Line1.Y1 = Y
  Line1.X2 = X1
  Line1.Y2 = Y1
   
  Line2.X1 = X
  Line2.Y1 = Y
  Line2.X2 = X2
  Line2.Y2 = Y2
   
  Line3.X1 = X
  Line3.Y1 = Y
  Line3.X2 = X3
  Line3.Y2 = Y3
   
End Sub


  
  

label-2-1:

کنترل برچسب فقط برای نمایش متن بکار میرود.کاربر نمی تواند متن برچسب را تغییر دهد ولی برنامه نویس از طریق کد برنامه متن برچسب را تغییر می دهداکثرا برای نمایش عناوین وتوضیحات لازم در برنامه ا ستفاده می شود.مثلا اگر کاربر بایستی مقداری را در یک کنترل دیگر وارد کند می توا ن با استفاده از برچسب اینکار را به وی خاطر نشان کرد.

برچسب بصورت افقی گسترش می یابد. Auto size=True

برچسب بصورت عمودی گسترش می یابد. Word wrap=True

برای آنکه Word wrapبتواند کار کند , Auto size باید True باشد.


2-2-Text box:

کنترل جعبه متن به کاربر اجازه می دهد چیزی بنویسد حتی الامکان کنار جعبه متن یک برچسب برای توضیح آن بکاربرید.

بعضی از خواص جعبه متن :

Alignment: تراز متن را مشخص می کند (چپ,راست,وسط وکشیده).فقط وقتی معنی دارد که Multiline به True ست شده باشد.

Locked: اگر ‏True باشد کاربر قادر به دستکاری جعبه متن نخواهد بود وفقط بعد از False شدن آن این امکان را خواهد داشت.

Multiline:اگر True باشدیعنی کنترل می تواند بیش از یک خط متن در خود جای دهد.

Password char: اگر بخواهید از یک جعبه متن برای گرفتن اطلاعات محرمانه استفاده کنید می توانید کاراکتری را به این خاصیت نسبت دهید.مثلا اگر کاراکتر* را به این خاصیت نسبت داده باشید کاربر هرچه در جعبه متن وارد کند فقط* در آن نقش خواهد بست.

Scroll Bars: با این خاصیت می توانید تعداد و نوع میله های لغزشی یک جعبه متن را ست کنید.

0-None,یعنی هیچ میله ای وجود نخواهد داشت.

1-Horizontal,یعنی فقط میله لغزشی افقی داشته باشد.

2-vertical, یعنی فقط میله لغزشی عمودی داشته باشد.

3-Both, یعنی هر دو نوع میله لغزشی را داشته باشد.

برای آنکه جعبه متنی بتواند میله لغزشی عمودی داشته باشد باید خاصیت Multiline آن True باشد.

Text:خاصیتی معادل متن موجود در Text box

3-2 Comand button- : کنترل دکمه فرمان



Caption,عنوانی است که روی دکمه فرمان دیده می شود.برای آنکه کلیدی دارای دسترسی سریع باشد باید قبل از حرف مورد نظر در عنواندکمه یک علامت &قرار دهید.

مثلا یک دکمه که حرف Xدر عنوان آن زیر خط دارد(کلید دسترسی سریع)رفتار کلیک این دکمه را می توانید با زدن همزمان Alt+X تقلید کنید.

برای ایجاد چنین حالتی ,عنوان (Caption) این کنترل باید بصورت E&xit نوشته شود.

3-2 Image :کنترل تصویر یکی از دو کنترلی است که می تواند گرافیک نمایش دهد.(دیگری picture box است).



3-2-کنترل فوکوس:

وقتی فرم ظاهر می شود فوکوس در اختیار کنترلی است که خاصیت Deafault آن True باشد.ترتیب گرفتن فوکوس توسط خاصیت Tab index مشخص می شود.


  
  
<      1   2   3