سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسد چون کم بود ، تن درست و بى غم بود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :3
کل بازدید :40298
تعداد کل یاداشته ها : 36
103/2/28
1:51 ع

چیزی که بیشتر مردم به عنوان GPS می شناسن ، در واقع دستگاه گیرنده ی GPS ئه . کار گیرنده ی GPS ، تشخیص محل هر یک از ماهواره ها و تشخیص فاصله ی هر یک از اونها با شماست و استفاده از این اطلاعات برای تعیین موقعیت خودش . این عمل با یه محاسبه ی ساده ی ریاضی انجام میشه .
با دریافت سیگنالها از 4 ماهواره و محاسباتی که گیرنده انجام می ده ، طول و عرض جغرافیایی شما رو بدست میاره و
و اون رو تبدیل به دو عدد 8 رقمی که مختصات شماست میکنه//////////حالا....(اگه شد پلاتو)
اگر شما نقشه ای داشته باشید که تحت GPS باشه ، محل دقیقتون رو روی نقشه خواهید دید .
از این جا به بعد نوبت نرم افزار ه که کار ها و خدمات مورد نیاز شما رو عرضه کنه
مثل : مسیر حرکت ، سرعت حرکت ، جهت حرکت یا جهت خیابون ، حتی : مسیر نزدیکترین پمپ بنزینها ، ایستگاههای قطار و اتوبوس ، فرودگاهها ، بانکها و خیلی چیزای دیگه .
GPS با داشتن مختصات شما می تونه کارای دیگه ای هم انجام بده . مثلاً می تونه زمان طلوع و غروب خورشید رو بگه ، میانگین سرعت شما ، بیشترین سرعت حرکتتون ، مساحت یه منطقه و خلاصه از همه مهمتر ، برگرداندن شما از مسیری که اومدین . شاید جالب باشه ، ولی GPS می تونه زمان باقیمانده برای رسیدن به مقصد رو با توجه به سرعتتون خیلی راحت حساب کنه .
جی پی اس بدون نرم افزار ، علاوه بر مختصات جغرافییایی شما هم کارهایی رو انجام میده ، مثل سرعت دقیق شما و جهت هوایی شما به سمت مقصدتون ، با این اوصاف یک کار جالب رو میشه از تمام تلفنهای GPS دار بدون هیچ ملحقاتی خواست ، مثلا اگر مثل ما مختصات شهر مکه رو با این اعداد :
N 21.25.21.00////شمالی//////E 39.49.34.34 ////////شرقی///////// تعریف کنید ، در هر جایی میتونید جهت دقیق قبله رو پیدا کنید ،
البته کافیه این کار رو توی فضای آزاد انجام بدین و چند قدمی هم از جاتون حرکت کنیدپ
اما امکان دیگری روی گوشیهای موبایل وجود داره به اسم A-Gps یا دستیار Gps.
A-Gps یکی از خدمات شبکه ست که برعکس جی پی اس هیچ ربطی به ماهواره ها نداره و از طریق آنتن های تلفن همراه اطلاعات موقعیت مکانی رو پیدا می کنه .
هر آنتنی موقعیت مکانی خودشو داره و وقتی تلفن همراه در محدوده ی آنتن دهی اون قرار می گیره ، تلفن همراه با استفاده از A-Gps این موقعیت رو روی نقشه نشون می ده و حدود جایی که تلفن همراه قرار داره رو مشخص می کنه . واضحه که دقت این سیستم به مراتب پایین تر از GPS اصلیه ولی ، این سیستم بر عکس جی پی اس در جاهای مسقّف هم کار می کنه و سرعت دستیابی و مکانیابی اون هم بالاتر از سیستم GPS ه .
تمام مطالبی که گفتیم دلیل نمیشه که شما تصمیم به خرید تلفن gps دار بگیرین . آمار نشون داده که تو کشور ما 1 % از افرادی که گوشی های gps دار دارن از این قابلیت استفاده می کنن .
به هر حال استفاده از GPS در حال گسترشه و احتمالاً در آینده کاربردهای بیشتری از اون کشف خواهد شد .کسی چه می دونه ، شاید تا سالهای آینده ، آدرس دادن با این اعداد یه کار معمول بشه
"تایتل روی صفحه *طول و عرض جغرافیایی*"
35°41"59.00"N
51°20"14.00"E