سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، مدارا کردن با مردم است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :1
کل بازدید :40218
تعداد کل یاداشته ها : 36
103/2/9
7:45 ع
هک شدن سایت توییتر توسط گروهی موسوم به ارتش سایبر ایرانیان در روز جمعه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است.
به گزارش فارس به نقل از کامپیوتر ورلد، این خبر در روز جمعه به یکی از مهم ترین اخبار دنیای فناوری مبدل شده بود و حدس و گمانه‌زنی در مورد ماهیت این حمله کماکان ادامه دارد.
مقامات توییتر می گویند در جریان این حمله تنها صفحه اصلی این سایت با صفحه دیگری جایگزین شد و اطلاعات شخصی کاربران ایمن باقی مانده است.
هکرها در پیام خود اعلام کرده بودند با قدرتی که دارند اینترنت را کنترل و مدیریت می کنند. این پیام حاوی طعنه هایی به سیاست تحریم ایران از سوی آمریکا نیز هست.
برخی منابع خبری غرب تلاش کرده اند این حمله را به دولت ایران منتسب کنند، اما منابع مستقل معتقدند بررسی های کارشناسی نشان می دهد که این حملات ماهیتی ساده و نه چندان پیچیده داشته و به تغییر محتوای صفحه اصلی سایت توییتر محدود بوده است، بنابراین نمی توان آن را سازمان یافته توسط ایران دانست.
برخی از بلاگرها نیز توییتر را به خاطر ضعف های امنیتی متعدد زیر سوال برده اند و می گویند توییتر علیرغم کاربران گسترده اش توجه زیادی به مسائل امنیتی نشان نمی دهد و وقت آن رسیده که یک متخصص برجسته امنیتی توسط گردانندگان این سایت به کار گرفته شود.
گزارش های بعدی خبری تایید کرده که این حمله در اصل با ربودن دی ان اس سایت توییتر و انتقال آن از 74.217.128.160به دی ان اس دیگری با آدرس 160.218.217.74 صورت گرفته است.
< type="text/Java">

90/3/7::: 5:19 ص
نظر()