سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که نزد آموزگار یا در مجلس های دانش نشستید، نزدیک هم شوید و برخی پشت برخی دیگربنشیند . مانند دوران جاهلیت پراکنده منشینید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :7
کل بازدید :40240
تعداد کل یاداشته ها : 36
103/2/13
10:31 ع

نخستین فضاپیمای خصوصی که با حمایت ریچارد برانسون ساخته شده، قابلیت حمل 8 نفر یعنی دو خدمه پرواز و 6 مسافر را دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت 200 هزار دلار زمین را به مقصد فضا ترک کنند. چند شرکت دیگر نیز با اهداف تجاری در حال تجهیز دوباره ایستگاه بین‌المللی فضایی هستند.

اوایل سال جاری، یکی از این شرکت‌ها به نام SpaceX کپسول دراگون را معرفی کرد که می‌تواند با نصب شدن در بالای راکت فالکون 9، محموله اخترشناسان را به فضا بفرستد.

در سال 2011 نیز راکت تائوروس 2 که توسط مرکز Orbital Sciences ویرجینیا ساخته شده؛ برای اولین بار به فضا ارسال خواهد شد. در این پرتاب دو مرحله‌ای یک کپسول به نام Cygnus که برای حمل تجهیزات به ایستگاه فضایی طراحی شده، به آن منطقه ارسال خواهد شد. البته Orbital Sciences در حال کار برای ساخت یک هواپیمای فضایی به اندازه یک چهارم این شاتل فضایی است. 

Sierra Nevada شرکت دیگری است که در حال ساخت یک سفینه فضایی به نام Dream Chaser است که می‌تواند بین 6 تا 8 نفر را به مدار پایینی زمین فرستاده و برگرداند. سر ریچارد برانسون حمایت خود را از این پروژه اعلام کرده و به این ترتیب باید شاهد همکاری‌های بین Virgin Galactic و Dream Chaser باشیم.