سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه مؤمن را ساکت دیدید، بدو نزدیک شوید که حکمت القا می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :3
کل بازدید :40298
تعداد کل یاداشته ها : 36
103/2/28
1:9 ع

وزیر ارتباطات آخرین آمار و وضعیت ایران در 10 شاخص را اعلام کرد و درباره رتبه ایران در جهان بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته از سوی اتحادیه جهانی مخابرات گفت: ایران در حوزه شاخصهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات از میان 159 کشور در رتبه 84 جهان است.

رضا تقی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با ارزیابی آنچه که در سال 89 در حوزه مخابرات، دیتا و فناوری اطلاعات اتفاق افتاده و تحقق اهداف مدنظر در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در حوزه شاخص‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات طی سال گذشته تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته که به واسطه آن شاهد رشد زیادی در بخش‌های مختلف بودیم و بر اساس اطلاعات موجود، اهداف پیش‌بینی شده در این زمینه محقق شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا در حال حاضر ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل کشور به 157 لینکSTM1 افزایش یافته و شمار درگاه‌های متصل به فیبرنوری نیز به 14 درگاه رسیده است. همچنین میزان گستردگی شبکه فیبرنوری در کشور به بیش از 155 هزار کیلومتر رسیده و تعداد کاربران اینترنت به 32 میلیون نفر افزایش یافته است.
 
تقی پور با تاکید براینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت و سیار در حوزه اپراتورهای موجود کشور به ترتیب به بیش از 34 و 72 درصد رسیده و 52 هزار و 600 روستا دارای ارتباط هستند به مهر گفت: براساس گزارش های منعکس شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد پورت های اینترنت پرسرعت دایری از سوی شرکت های PAP از ابتدای سال 89 با 41 درصد رشد همراه بوده است.